Patarimai keliaujantiems

Mielas keliautojau,

Žemiau pateikta informacija padės išsirinkti Jūsų poreikius atitinkantį viešbutį bei kambarį, susipažinti su siūlomu maitinimu viešbučiuose, papildomomis paslaugomis bei suteiks svarbios informacijos apie skrydį.

Informacija apie COVID-19

Informuojame, kad siekdami apsaugoti turistus, turizmo paslaugų teikėjai gali apriboti ar pakeisti teikiamų paslaugų pobūdį ir apimtis. Pavyzdžiui, skrydžio metu, pervežimo iš/į viešbutį ar ekskursijų metu, apgyvendinimo paslaugų teikimo metu, gali būti pakeistos sėdimos vietos užtikrinant saugaus atstumo laikymąsi, nustatomas reikalavimas dėvėti kaukes, neteikiamos tam tikros paslaugos apgyvendinimo vietose, ribojami/kontroliuojami turistų srautai, matuojama temperatūra. Pažymėtina, kad turistai turi laikytis nurodymų ir prisiimti visas galimas atsisakymo laikytis duotų nurodymų rizikas ir neigiamas pasekmes.

Kelionės dokumentai

Vykstant į kelionę turistas privalo turėti šiuos dokumentus: galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kelionės bilietus, vizą, draudimo polisą ir/ar kitus dokumentus, kurie būtini atitinkamos kelionės metu. Kelionių organizatorius „Coral Travel Lithuania“ neprisiima atsakomybės už turistus, kuriems nebus leista vykti į kelionę dėl ne nuo organizatoriaus priklausančių aplinkybių. Daugiau informacijos apie vizas ir pasus rasite čia. (hyperlink to Vizos ir pasai)

Skrydžio laikas

Turizmo paslaugų teikimo sutartyje ir kelionės dokumentuose (lėktuvo biliete) nurodyti preliminarūs skrydžio laikai kurie gali keistis. Todėl prieš kiekvieną kelionę, likus ne mažiau nei 24 val. iki išvykimo, būtinai pasitikslinkite skrydžio laikus. Vykdami iš Lietuvos, šią informaciją galite gauti Jums kelionę/skrydžio bilietą pardavusioje kelionių agentūroje, kelionių organizatoriaus interneto svetainėje www.coraltravel.lt arba oro uosto, iš kurio numatytas išvykimas, interneto svetainėje. Pasitikslinti skrydžio laikus reikia ir grįžtant iš atostogų. Informaciją apie grįžimo į Lietuvą laiką rasite pasiteiravę viešbučio registratūroje skrydžio dienos išvakarėse, detalią informaciją pateiks mūsų atstovai, informacinio susitikimo metu.

Registracija oro uoste

Turistai į oro uostą turi atvykti ne vėliau kaip 2 valandas iki skrydžio, kad liktų pakankamai laiko visiems registracijos formalumams sutvarkyti. Užregistravus bagažą, išduodama įlaipinimo kortelė su priskirtomis sėdimomis vietomis lėktuve. Taip pat gali būti patikrintas Jūsų rankinis bagažas.

Kelionių organizatorius „Coral Travel Lithuania“ neprisiima atsakomybės, jeigu klientas ne dėl kelionių organizatoriaus kaltės pavėluoja arba neatvyksta į oro uostą. Atkreipiame dėmesį, kad aviakompanija turi teisę atsisakyti priimti skristi keleivį, jei keleivio protinė ar fizinė būsena, įskaitant apsvaigimą nuo alkoholio ar narkotikų, gali kelti pavojų jam pačiam, kitiems keleiviams, įgulai ar turtui, taip pat kitais aviakompanijos vežimo taisyklėse nurodytais pagrindais. Prašome orlaivyje elgtis atsakingai ir laikytis aviacijos saugos reikalavimų. Įspėjame, jog už elgesio orlaivyje taisyklių pažeidimus įstatymai numato administracinę atsakomybę, o oro vežėjo ar kelionių organizatoriaus patiriamus nuostolius privalo atlyginti žalą padaręs keleivis.

Draudimo informacija

Prieš išvykstant į kelionę prašome pasirūpinti Jūsų ir Jūsų šeimos saugumu. Kelionių organizatorius rekomenduoja įsigyti medicininių išlaidų draudimą, kuris atlygina užsienyje suteiktos būtinosios medicininės pagalbos bei repatriacijos išlaidas. Bei susipažinti su kitomis draudimo rūšimis, kaip neįvykusios kelionės draudimas, kelionės jungties praradimo draudimas, draudimas nuo nelaimingų atsitikimų, kitus draudimus. Rekomenduojame išnagrinėti draudimo sąlygas bei išimtis ir įsigyti Jūsų poreikius atitinkantį draudimą.

Vaikų kelionės

Vykstant į kelionę su nepilnamečiais vaikais reikia laikytis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. vasario 28 d. nutarimu Nr. 302 patvirtinto Vaiko laikino išvykimo į užsienio valstybes, nepriklausančias Šengeno erdvei, tvarkos aprašo reikalavimų. Nepilnametis vaikas, vykstantis į kelionę, privalo turėti galiojantį pasą arba asmens tapatybės kortelę ir kitus kelionės dokumentus.

Į Šengeno erdvei priklausančias valstybes nepilnametis gali išvykti vienas, t.y. nelydimas tėvų arba vieno iš tėvų. Tokiu atveju jam būtina turėti galiojantį pasą arba asmens tapatybės kortelę.

Jeigu nepilnametis vaikas vyksta vienas ar su jį lydinčiu asmeniu į Šengeno erdvei nepriklausančias valstybes, Lietuvos pasienio kontrolės punkto pareigūnams turi būti pateikiamas bent vieno iš tėvų arba globėjo (rūpintojo) sutikimas ir šio sutikimo kopija. Sutikime parašo tikrumas turi būti paliudytas notaro arba Lietuvos diplomatinės atstovybės ar konsulinės įstaigos pareigūno, arba seniūno. Nepilnamečiui vaikui išvykstant su jį lydinčiu asmeniu, sutikime turi būti nurodyti vaiką lydinčio asmens ir vaiko duomenys: vardas, pavardė, gimimo data arba asmens kodas, Lietuvos Respublikos piliečio paso dokumento duomenys (numeris, kas ir kada išdavė), galiojimo laikas. Tuo atveju, kai vaiko pavardė nesutampa su vieno iš tėvų, su kuriuo jis išvyksta į užsienio valstybę, nepriklausančią Šengeno erdvei, pavarde, Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnams pareikalavus, turi būti pateikiamas vaiko gimimo liudijimas (originalas arba notaro patvirtinta kopija).
Daugiau informacijos apie vaikų išvykimo į užsienį sąlygas galite rasti Valstybės sienos apsaugos tarnybos interneto svetainėje www.pasienis.lt.

Skrydis neštumo metu

Jei nėštumas nėra komplikuotas, kelionė oru besilaukiant yra saugi ir nesukelia jokių rūpesčių. Tačiau, prieš užsisakant kelionę, visoms besilaukiančiosioms patartina pasitarti su gydytoju. Dėl nėščių moterų saugumo ir patogumo skrendant nustatyti šie reikalavimai: Bendru atveju leidžiama keliauti be medicininės pažymos: 0 – 31 savaičių vienavaisis nėštumas / 0 – 27 savaitės daugiavaisis nėštumas; Prašoma pateikti medicininę pažymą: 32 -35 savaičių vienavaisis nėštumas / 28 – 32 savaitės daugiavaisis nėštumas; Keliauti neleidžiama: nuo 36 savaičių vienavaisis nėštumas / 33 savaitės daugiavaisis nėštumas. Saugumo sumetimais nėščioms moterims, neturinčioms pažymos apie nėštumą ar gydytojo pažymos, kurioje nurodytas nėštumo laikotarpis, gali būti neleista lipti į lėktuvą, jei skrydžių bendrovės darbuotojas abejoja, ar besilaukianti keleivė galės saugiai skristi ir jai nebus būtina papildoma priežiūra.

Medicininė pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 savaitės iki numatyto skrydžio ir joje turi būti ši informacija:

  • gydytojo arba akušerio parašas
  • pažyma turi būti išduota ir pasirašyta ant klinikos / ligoninės blanko
  • nurodyta, ar nėštumas yra vienavaisis, ar daugiavaisis
  • nurodytas nėštumo savaičių skaičius ir numatoma gimdymo data
  • nurodyta, kad Keleivė gali skristi

Medicininėje pažymoje pateikta informacija turi būti lengvai suprantama ir parašyta anglų kalba. Pažyma yra laisvos formos, kurią naudoja medicinos įstaiga. Po 28-osios nėštumo savaitės keleivis prisiima visą atsakomybę už bet kokias pasekmes skrydžio metu. Moterims pirmąsias 7 dienas po gimdymo kelionės oru yra draudžiamos. Aviakompanijų nėščiųjų moterų skraidinimo taisyklės yra individualios ir gali skirtis nuo čia aprašytų. Kiekvienu individualiu atveju, prieš perkant kelionę, rekomenduotina apie jas pasidomėti pas savo kelionių agentą.

Skrydis su kūdikiu

Kūdikiais yra laikomi vaikai, kurie skrydžio dieną yra jaunesni nei 2 metų amžiaus. Kūdikiams atskira vieta neskiriama, lėktuve jie gali skristi ant suaugusiojo kelių. Kartu su suaugusiuoju gali keliauti ne daugiau kaip vienas kūdikis. Maksimalus kūdikių skaičius lėktuve yra ribotas ir priklauso nuo standartinio deguonies kaukių, kūdikių gelbėjimosi liemenių bei kūdikio diržų kiekio. Sėdėjimas su kūdikiu galimas tik specialiose vietose bei su asmeniu, vyresniu nei 16 metų, naudojant specialų kūdikio diržą. Kūdikiui, kuriam kelionės metu sukako du metai turi pirkti atskirą vaiko bilietą su atskira sėdėjimo vieta. Su kūdikiais keliaujantys asmenys gali su savimi pasiimti pagrįstus skysčių kiekius (pvz., kūdikių maistą, gelį, pieną), tačiau nepamirškite, kad prie apsaugos kontrolės punkto apsaugos pareigūnas gali paprašyti šiuos skysčius parodyti. Kaip ir bet kuris kitas Keleivis, keliaujantis kūdikis turi turėti galiojantį tapatybę patvirtinantį ir kitus kelionės dokumentus. Kūdikiai negali turėti rankinio bagažo. Jie turi teisę gabenti vieną registruotą bagažą iki 10 kg ir vieną visiškai sulankstomą vežimėlį ar kūdikio kėdutę. Suaugusiojo keleivio bagažo leistinas svoris nesikeičia.

Riboto judėjimo asmenys

Judėjimo apribojimų turintys asmenys, kuriems kelionės lėktuvu metu, taip pat pervežimo iš/į viešbutį metu gali būti reikalinga speciali pagalba, dėl sėdėjimo vietų patvirtinimo privalo susisiekti ir susitarti su skrydį vykdančiu vežėju arba kelionių organizatoriumi prieš sudarant Organizuotos turistinės kelionės sutartį. Taip pat asmenys su specialiais poreikiais, širdies stimuliatoriais, kvėpavimo aparatais, širdies ligomis, besiruošiantys operacijoms ir pan. prieš sudarant Organizuotos turistinės kelionės sutartį, privalo pasitarti su medikais ir gauti jų leidimą ar rekomendacijas dėl kelionės, kartu įvertinant galimas rizikas jos metu. Neįspėjus apie sveikatos būklę ar galimas rizikas bei nesuderinus vežimo paslaugos su skrydį vykdančiu vežėju ar kelionių organizatoriumi, skrydį vykdantis vežėjas turi teisę atsisakyti tokį keleivį vežti, o turistas prisiima visas galimas tokio elgesio rizikas bei pasekmes. Keleiviai, negalintys pasirūpinti savimi skrydžio metu, gali keliauti tik lydimi sveiko suaugusiojo. Visi neįgalūs keleiviai privalo sėdėti įprastinėse lėktuvo kėdėse su statmenu atlošu. Skrydžio palydovams draudžiama padėti keleiviams valgyti ar asmens higienos reikalais. Jiems draudžiama kelti ir nešti keleivius.

Maitinimas skrydžio metu

Visiems keleiviams skrydžio metu teikiamas maitinimas ir gaivieji gėrimai. Verslo klasės keleiviai gali mėgautis verslo klasės meniu su alkoholiniais gėrimais. Keleiviai už papildomą mokestį gali užsisakyti maisto, gaiviųjų ir alkoholinių gėrimų iš paruošto meniu.

Bagažas

Leistinas nemokamo bagažo svoris priklauso nuo skrydį vykdančios aviakompanijos taisyklių ir yra nurodomas kelionės dokumentuose. Daugiau informacijos apie registruotą bei rankinį bagažą galite rasti oro vežėjo taisyklėse arba „Coral Travel Lithuania“ interneto svetainėje www.coraltravel.lt, pasirinkus Jūsų skrydį vykdančią aviakompaniją. Jeigu registruojantis į skrydį turite daugiau bagažo, nei leidžiama, reikia papildomai mokėti už kiekvieną viršsvorio kilogramą. Įkainiai yra skelbiami interneto svetainėje www.coraltravel.lt, pasirinkite Jūsų skrydį vykdančią aviakompaniją. Registruojamame bagaže neturėtų būti dužių daiktų, gendančių produktų, pinigų, juvelyrinių dirbinių, vertybinių popierių, komercinių ir asmens dokumentų ir pan. Į orlaivio saloną draudžiama įsinešti šaunamuosius ginklus, jų kopijas, durklus, peilius (tarp jų – ir suvenyrinius), manikiūro rinkinius, žirkles, kitus smailius ar aštriabriaunius ir pavojingus ar pavojingai atrodančius daiktus.

Jei registruotas bagažas pametamas, sunaikinamas, sugadinamas ar apgadinamas skrydžio metu, pretenzijos pateikiamos vežėjui raštu ne vėliau kaip per 7 dienas nuo registruotojo bagažo gavimo dienos arba nuo tos dienos, kai bagažas turėjo būti gautas. Užpildyta forma „Property Irregularity Report“ (PIR) pateikiama aviakompanijos atstovybės adresu. Jei bagažas pristatomas vėliau, nei buvo numatyta, pretenzijos oro vežėjui pateikiamos raštu ne vėliau kaip per 21 dieną nuo registruotojo bagažo gavimo dienos. Oro vežėjo patvirtintose taisyklėse gali būti nustatyta kitų pretenzijų pateikimo terminų ir sąlygų. Tokiu atveju keleivis turi vadovautis oro vežėjo taisyklėmis.

PIR formą rasite oro uostuose esančiame angl. „Lost and found“ skyriuje, neišeinant iš bagažo atsiėmimo salės. Registruoti bagažo sugadinimą ar praradimą gali tik bagažo indentifikavimo kortelės turėtojas. Oro vežėjo taisyklėse gali būti nustatyta, jog keleiviui nepateikus bagažo identifikavimo kortelės, jo pretenzijos ir/ar prašymai nebus nagrinėjami.

Skysčiai rankiniame bagaže

Nuo 2006 m. lapkričio 6 d. visuose ES ir Norvegijos, Islandijos bei Šveicarijos oro uostuose įsigaliojo taisyklės, kuriose ribojamas pro saugumo patikros vietas įsinešamo skysčio kiekis. Taisyklės taikomos visiems keleiviams, vykstantiems iš ES oro uostų į visus paskirties oro uostus. Rankiniame bagaže leidžiama turėti tik nedidelius skysčių kiekius. Skysčiai turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 ml, induose. Šiuos indus turite įdėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 l, krepšelį; vienas krepšelis – vienam keleiviui.

Nestandartinis bagažas

Nestandartinis bagažas tai įvairi sporto įranga, slidinėjimo įranga, vandens sporto įranga, muzikos instrumentai, naminiai gyvūnai ir kt. Nestandartinio bagažo gabenimui taikomos specialios taisyklės ir atskiri mokesčiai. Norint gabenti nestandartinį bagažą (specialiąją įrangą) prašome iš anksto informuoti savo kelionių agentūrą. Susisiekus reikia pateikti informaciją apie norimo gabenti bagažo matmenis ir gauti patvirtinimą. Specialioji įranga turi būti tinkamai supakuota transportavimui. Aviakompanija gali atsisakyti gabenti specialiąją įrangą, jei ji nebus tinkamai supakuota.

Draudimai dėl gyvūnų / augalų įvežimo į Lietuvos Respubliką ir Europos Sąjungą

Į Lietuvos Respubliką ir kitas Europos Sąjungos šalis draudžiama įvežti šiuos gyvūnus, augalus ir gaminius iš jų: dramblio kaulą ir įvairius jo gaminius, šerių ir gyvūno kaulo dalių; tradicinės Rytų medicinos (kinų, indų, tailandiečių ir kt.) preparatus, kurių sudėtyje yra nurodomi nykstančių rūšių laukiniai gyvūnai ar augalai; suvenyrus ir kitokius gaminius iš jūrinių vėžlių kiautų ar mėsos, pavyzdžiui, galanteriją ar konservai; didžiųjų laukinių kačių (tigrų, liūtų, leopardų, europinių lūšių ir kitų), rudųjų lokių kailius ar kitus daiktus, pagamintus iš jų ar kitų šių gyvūnų kūno dalių. Kitus laukinius gyvūnus ar augalus, jų dalis ar gaminius leidžiama įvežti/išvežti tik pateikiant CITES leidimą muitinės pareigūnui (net jeigu pirkinys įsigytas oficialioje prekybos vietoje). Leidimo nereikalaujama pateikti, kai įvežami/išvežami juodieji ikrai (ne daugiau kaip 250 g. vienam asmeniui), Cactaceae spp. stiebai (iš kaktusų pagaminti muzikos instrumentai, vadinamieji barškučiai) (ne daugiau kaip 3 vienetai vienam asmeniui). Jeigu aukščiau nurodyti objektai įvežami/išvežami pažeidžiant CITES konvencijos bei jos reikalavimus įgyvendinančio Tarybos Reglamento (EB) Nr. 338/97 dėl laukinės faunos ir floros rūšių apsaugos kontroliuojant jų prekybą reikalavimus, jie gali būti sulaikomi, grąžinami į šalį, iš kurios buvo atvežti, arba konfiskuojami. Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikoje CITES leidimus išduoda Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerija. Daugiau informacijos galite rasti Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijos interneto svetainėje www.am.lt, Lietuvos Respublikos Muitinės interneto svetainėje www.lrmuitine.lt, CITES konvencijos interneto svetainėje www.cites.org.

Skiepai

Prieš išvykstant į kelionę rekomenduotina pasidomėti užkrečiamųjų ligų profilaktika poilsio šalyje. Vakcinacija yra viena efektyviausių profilaktikos priemonių nuo užkrečiamųjų ligų. Pasiskiepijus tik po tam tikro laiko susidaro pakankamas imunitetas. Šis laikotarpis priklauso nuo: kokios ligos skiepijama, kiek kartų reikia skiepyti, ar žmogus nuo šios ligos buvo skiepytas anksčiau. Todėl dėl skiepų į medikus reikia kreiptis likus 4-6 savaitėms iki kelionės. Skiepytis rekomenduojama atsižvelgiant į: kurią šalį keliaujama, kelionės trukmę, gyvenimo toje šalyje sąlygas, keliautojo amžių, sveikatos būklę, ankstesnius skiepijimus, skiepų kainą. Informaciją apie skiepus keliautojams ir profilaktinį skiepijimą, keliaujant į konkrečią valstybę, galite rasti Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centro pateiktose rekomendacijose interneto svetainėje http://www.ulac.lt/keliautojams.

Oro vežėjo atsakomybė

Vežimas oru vykdomas vadovaujantis oro vežėjo taisyklėmis, su kuriomis galite susipažinti skrydį vykdančios aviakompanijos interneto svetainėje.

Oro vežėjai, kuriems taikomas veiklos apribojimas

Europos Sąjungos valstybių narių civilinės aviacijos institucijos tikrina aviakompanijų, vykdančių skrydžius į Sąjungos oro uostus ir iš jų, orlaivius. Į Bendrijos sąrašą yra įtrauktos oro linijos, kurios neatitinka būtinų techninių reikalavimų, nustatytų pagal galiojančius tarptautinius saugos standartus.

Pervežimo paslauga

Kelionių organizatorius „Coral Travel Lithuania“ teikia pervežimo paslaugą maršrutu: oro uostas - viešbutis bei/ar viešbutis - oro uostas. Turistai gali įsigyti grupinio pervežimo paslaugą (pervežimas autobusu, pagal nustatytą turistų paskirstymo po viešbučius (grįžimo atveju – surinkimo iš viešbučių) maršrutą) arba individualaus pervežimo paslaugą (autobusu, mini autobusu arba lengvuoju automobiliu).
Prieš skrydį, grįžimo atveju, ne vėliau kaip likus 24 val., privalu pasitikrinti išvykimo iš viešbučio į oro uostą laiką ir datą. Šią informaciją rasite skelbimų lentoje arba susisiekus su organizatoriaus atstovu.

Atstovai poilsio šalyje

Atvykus į poilsio šalį Jus pasitiks organizatoriaus atstovai, kurie nukreips į autobusą, laukiantį pervežti į pasirinktą viešbutį. Oro uoste arba pervežimo metu Jums bus suteikta pirminė informacija apie viešbutyje laukiantį informacinį susitikimą su mūsų atstovais, kurio metu būsite supažindinti su viešbučio infrastruktūra, mokamomis/nemokamomis paslaugomis. Taip pat bus suteikta informacija apie poilsio šalį, galimas pažintines bei pramogines ekskursijas. Rekomenduojame nepraleisti susitikimo su atstovu, norint išvengti nesusipratimų viso poilsio metu. Išvykimo dieną organizatoriaus atstovas palydės Jus iki oro uosto.

Ekskursijos

Mūsų atstovai informacinio susitikimo metu suteiks informaciją apie galimą laisvalaikio praleidimo pobūdį bei pasiūlys siūlomas ekskursijas poilsio šalyje. Taip pat suteiks visą aktualią informaciją apie siūlomų ekskursijų trukmę, programą bei kainas. Visas ekskursijas organizuoja „Coral Travel Lithuania“ partneriai poilsio šalyje, priklausomai nuo šalies, į kurią vykstate. Kelionių organizatorius „Coral Travel Lithuania“ turistinių ekskursijų užsienyje neorganizuoja ir už jų eigą neatsako. Siūlome turistams aktyviai domėtis ir būti atidiems pasirenkant ekskursijas bei jas teikiančius subjektus.

Viešbučių kategorijos

Kiekvienoje šalyje viešbučiai yra klasifikuojami pagal tos šalies nustatytus tam tikrus standartus bei kriterijus. Dažniausiai skiriamos penkios viešbučių kategorijos (žymima simboliais nuo vieno iki penkių).
Interneto svetainėje www.coraltravel.lt pateiktuose aprašymuose rasite oficialią viešbučio kategoriją (angl. local category) – nurodoma pagal šalyse galiojančią oficialią klasifikavimo sistemą (žym. viešbučio oficiali kategorija šalyje). Atkreipkite dėmesį, kad kiekviena šalis viešbučiams suteikia tam tikras kategorijas (žvaigždutes, raktus, kategorijos raides) pagal šalies kompetentingos valstybės institucijos nustatytus kriterijus. Jeigu viešbutis neturi oficialios kategorijos šalyje, svetainėje pateiktuose aprašymuose, bei Organizuotos turistinės kelionės sutartyje nurodoma, kad viešbutis – nekategorizuotas. Kelionių organizatorius Jūsų patogumui papildomai pateikia savo subjektyvią nuomonę/vertinimą dėl viešbučio kategorijos (žym. subjektyvus organizatoriaus vertinimas), atsižvelgdami į viešbučio būklę, teritorijos dydį, teikiamų paslaugų kiekį, aptarnavimą, turistų atsiliepimus ir kitą informaciją. Renkantis atostogų šalį, viešbutį bei kambario tipą, prašome Jūsų surinkti kuo daugiau informacijos tiek iš Jūsų kelionių agento, tiek iš keliautojų atsiliepimų bei vertinimų internete.

Viešbučio para

Viešbučio paros laiko skaičiavimas tiesiogiai priklauso nuo viešbučio administracijos sprendimo. Įsiregistravimo į viešbutį laikas gali būti nuo 14 iki 18 val. Išvykstant, kitaip tariant, atlaisvinti viešbučio numerį bei apmokėti sąskaitas Jūs turite iki 10–12 valandos. Ši tvarka galioja nepriklausomai nuo to, kad Jūsų atvykimo į viešbutį laikas yra ankstesnis nei laikotarpis nuo 14 iki 18 val., o išvykimo iš jo vėlesnis nei nuo 10 iki 12 val. Esant galimybei, išvykimo iš numerio laikas gali būti pratęstas, tačiau už tai įprastai turistui savarankiškai reikia sumokėti viešbučio administracijos nustatytą papildomą mokestį, dėl kurio turite teirautis iš anksto viešbučio registratūroje.

Apgyvendinimas

Atvykimo dieną turistai apgyvendinami viešbučio administracijos nuožiūra laisvuose užsakyto tipo kambariuose. Svečiai apgyvendinami kambariuose su vaizdu į jūros pusę, sodo ar baseino, jeigu yra sumokėję arba norėtų sumokėti papildomą priemoką – priešingu atveju, tik esant galimybei.
Prašymai gyventi konkrečiuose kambariuose, pavyzdžiui, su viena dvigule ar dviem viengulėmis lovomis, šalia esančiuose kambariuose, konkrečiame viešbučio korpuse/aukšte ir pan., laikomi papildomais turisto pageidavimais, kurie neįpareigoja kelionių organizatoriaus ir viešbučio. Jie yra tenkinami tik esant galimybei.
Norime atkreipti Jūsų dėmesį, kad interneto svetainėje www.coraltravel.lt viešbučių aprašymuose pateiktos viešbučio kambario nuotraukos yra tik pavyzdinės. Tai reiškia, kad ne kiekvienas šio viešbučio kambarys atrodo lygiai taip pat kaip pavaizduota nuotraukose (gali skirtis kambario interjeras, dydis, išplanavimas ir kita).
Viešbučiuose gali būti standartiniai dviviečiai arba vienviečiai kambariai, apartamentai (numeris, kuriame yra atskirta svetainė ir miegamojo dalis, gali būti įrengta virtuvėlė), studijos (vieno kambario numeris su nedideliu prieškambariu su ar be įrengtos virtuvėlės) ir kt. Tas pats kambario tipas skirtinguose viešbučiuose gali skirtis, konkrečią informaciją apie kambario tipus rasite interneto svetainėje www.coraltravel.lt. Atkreipiame dėmesį, kad kambariuose ar apartamentuose, kuriuos sudaro kelios erdvės (pvz. miegamasis ir svetainė), atskiros erdvės ne visada yra atskirtos pertvaromis ir durimis. Viešbučių aprašyme nurodytas kambarių plotas apima miegamąjį kambarį, vonios kambarį bei, jei numeryje yra, balkoną ar terasą.
Dviviečiame viešbučio kambaryje, priklausomai nuo viešbučio interjero, gali būti viena dvigulė arba dvi atskiros lovos. Turistui užsisakius vietą trečiam ar ketvirtam asmeniui standartiniame dviviečiame numeryje viešbučio administracijos nuožiūra pastatoma papildoma miegojimui skirta priemonė (pavyzdžiui, sulankstoma lova, sofa ar fotelis), kurioje miegojimo komforto lygis gali būti žemesnis nei įprastos standartinės lovos, nes ji gali būti siauresnė ir/ar trumpesnė nei įprasta standartinė lova.
Registracijos viešbutyje metu gali būti reikalaujama sumokėti kurorto mokestį, kurio dydį nustato kompetentingos atitinkamo kurorto savivaldybės institucijos. Kai kuriuose viešbučiuose, apartamentuose ar studijose gali būti prašoma palikti administracijos nustatyto dydžio užstatą (kreditine kortele arba grynaisiais pinigais, priklausomai nuo viešbučio nustatytų taisyklių), kuris grąžinamas išvykimo dieną, jei nėra padaryta žalos viešbučio, apartamentų ar studijos inventoriui.

Dėmesio! Graikijoje yra įvestas apgyvendinimo mokestis, kuris nėra įskaičiuotas į apgyvendinimo kainą ir mokamas papildomai viešbučio registratūroje:

Mokesčio dydis parai (mokama už numerį):
1* - 2* - 0.50 EUR
3* - 1.50 EUR
4* - 3.00 EUR
5* - 4.00 EUR
Apartamentuose - nuo 0.25 EUR iki 1.00 EUR

Atkreipiame dėmesį, kad informacija apie viešbučius bei jų teikiamas paslaugas nuo kelionės įsigijimo iki išvykimo gali keistis, todėl naują ir aktualią informaciją apie viešbučio infrastruktūros pasikeitimus rasite interneto svetainėje www.coraltravel.lt. Viešbutyje teikiamų paslaugų spektras priklauso nuo sezoniškumo, todėl prašome Jūsų supratingumo. Kiekvienoje šalyje sezono pradžia/pabaiga skiriasi. Atsižvelgiant į oro sąlygas bei gyventojų skaičių viešbutyje gali būti neteikiamos kai kurios viešbučio aprašyme nurodytos paslaugos (pavyzdžiui, gali neveikti kai kurie lauko restoranai ir/ar barai, atvirieji lauko baseinai, vandens kalneliai, gali vykti viešbučio ir paplūdimio teritorijos tvarkymo darbai, nevykti pramoginiai renginiai ir kita), kurių apimtis nustatoma viešbučio administracijos (savo nuožiūra).
Dėmesio! Neįgaliems ir judėjimo apribojimų turintiems asmenims iki sutartinių santykių metu rekomenduojama kelionių agentūroje ar kreipiantis į kelionių organizatorių tiesiogiai išsiaiškinti ar konkretus viešbutis galės suteikti atitinkamas sąlygas poilsiui ir bus pritaikytas neįgaliesiems. Taip pat prašome išsiaiškinti ir aplink viešbutį esančios infrastruktūros galimybes neįgaliems asmenims.

Viešbučio kambarių tipai

Viešbučių numeriai būna skirtingi, pagrindiniai jų parametrai nusakomi specialiais trumpiniais: Dvivietis (DBL) – dvivietis numeris su viena dviviete lova arba su dviem atskiromis vienvietėmis lovomis. Dvivietis su viena arba dviem papildomomis lovomis (DBL+EXB) – dvivietis numeris su viena dviviete (arba dviem vienvietėmis) ir viena (arba dviem) papildoma vienviete lova (tai gali būti sulankstoma lovelė, sofa, sulankstomas fotelis-lova ar kita miegojimui skirta priemonė). Papildoma lova dažniausiai būna mažesnė / siauresnė. Vienvietis (SGL) – vienvietis numeris. Dažniausiai tai įprastas dvivietis numeris su dviem atskiromis lovomis arba viena didele lova, tik jame apgyvendinamas vienas žmogus. Visuomet kainuoja brangiau nei viena vieta DBL numeryje.

Viešbučio kambarių kategorijos

  • Promo – tai gali būti bet kurio tipo numeris užsakytame viešbutyje. Tikslus numerio tipas sužinomas tik atvykus į viešbutį. Numerio tipas priskiriamas viešbučio administracijos nuožiūra.
  • Economy Room – tai gali būti bet kurio tipo ekonominei klasei priskirtas numeris užsakytame viešbutyje. Paprastai tai pats kukliausias ir paprasčiausias iš viešbutyje esamų numerių. Numeris priskiriamas viešbučio administracijos nuožiūra tik atvykus į viešbutį.
  • Standard Room – pats paprasčiausias numeris, lyg atskaitos taškas. Jame būtinai bus lovos ir vonios kambarys, o interjeras ir techninės charakteristikos priklauso nuo viešbučio lygio.
  • Family Room – šeimyninis numeris, du gretimi kambariai (pagal dydį – pusantro), kiekviename iš jų įprastai stovi dvi lovos (vaikų kambaryje lovelė gali būti dviejų aukštų). Prieš rezervuojant vertėtų pasitikslinti, ar kambariai yra atskirti durimis ar didele ertme, ar tai yra vientisa erdvė be pertvarų. Įprastai jis kainuoja apie 30 procentų brangiau nei standartinis numeris, kuriame pastatomos dvi papildomos lovelės.
  • Suite – tai erdvus dviejų kambarių numeris (nors kambariai gali būti atskirti tik simboline arka),
  • Villa – atskiras 3–6 kambarių namelis, vieno arba dviejų aukštų, su didele svetaine, puikiai įrengtais miegamaisiais ir keliais vonios kambariais. Gali būti individualus baseinas, kartais vienu dalijasi kelios vilos. Geruose 5 žvaigždučių viešbučiuose vilų svečiams veikia atskiras restoranas, klientai gali naudotis personalo elektromobiliais, o kartais ir asmeninio liokajaus paslaugomis. Į VIP paplūdimius kas pusę valandos atnešama vaisių, šampano, rankšluosčių. Už tokią vilą reikės sumokėti tris kartus brangiau nei už vieną ar kelis standartinius numerius (priklausomai nuo gyvenančiųjų viloje skaičiaus).
  • Apartamentai – paprastas buto tipo numeris, kuriame gali būti nuo vieno iki trijų miegamųjų kambarių, atskira svetainė, sujungta su virtuvėle, ir vonios kambarys. Viename miegamajame įprastai gali miegoti 2 žmonės. Interjeras, techninės charakteristikos bei virtuvėlės įranga priklauso nuo viešbučio lygio.
  • Studio – standartinio tipo numeris, padalintas į dvi zonas: miegamąją ir svetainės, sujungtą su virtuvėlės kampeliu. Priklausomai nuo viešbučio, virtuvėlėse gali būti indų ir stalo įrankių.

Vaizdas pro viešbučio kambario langą

Vaizdas į jūrą – tai viešbučio kambarys su vaizdu į jūrą. Atkreipkite dėmesį į tai, kad vaizdas gali būti tiesioginis arba šoninis (dalinis), kai viešbutis stovi šonu į jūrą ir jūra matoma tik išėjus į balkoną ar žvilgtelėjus šonu pro langą. Numeris su vaizdu į jūrą įprastai yra už papildomą mokestį.
Šoninis vaizdas į jūrą – tai viešbučio kambarys su vaizdu į jūros pusę. Dažnai tokio tipo numeriuose tiesioginio vaizdo į jūrą nėra, jį gali užstoti pastatai ar augmenija.
Vaizdas į sodą – tai viešbučio kambarys su vaizdu į sodą arba viešbučio teritoriją su augmenija. Atkreipkite dėmesį į tai, kad pro kambario langą gali matytis gatvė, kartais viešbučio administracija, taip įvardina numerius su vaizdu į priešingą nuo jūros pusės.
Vaizdas į kalnus – tai viešbučio kambarys su vaizdu į kalnus. Atkreipkite dėmesį į tai, kad pro langus gali matytis tik kalnų kontūrai, tiesioginio vaizdo į kalnus gali nebūti. Numeris gali kainuoti pigiau nei kambarys su vaizdu į jūrą ir dažniausiai pigiau nei su vaizdu į sodą.
Vaizdas į baseiną – tai viešbučio kambarys su vaizdu į baseiną.
Vaizdas į gatvę – tai viešbučio kambarys su vaizdu į gatvę arba kiemą.

Maitinimo tipai

Viešbučiuose galimi šie maitinimo tipai:
Pusryčiai – pusryčiai, arbata, kava, vanduo – nemokamai.
Pusryčiai ir vakarienė – pusryčiai ir vakarienė, nemokami gėrimai: kava, arbata (arba kiti viešbučio administracijos siūlomi gaivieji gėrimai) pusryčių metu. Vakarienės metu visi gėrimai(-) už papildomą mokestį.
Pusryčiai ir vakarienė Plus – pusryčiai ir vakarienė. Viešbutis savo nuožiūra gali teikti tam tikras papildomas paslaugas arba nuolaidas. Dažniausiai vietinės gamybos alkoholiniai ir gaivieji gėrimai pusryčių ir vakarienės metu – nemokamai.
Full Board (FB), pilnas maitinimas (3 kartai) – pusryčiai, nemokami gėrimai: kava, arbata (arba kiti viešbučio administracijos siūlomi gaivieji gėrimai) pietūs ir vakarienė. Pietų ir vakarienės metu visi gėrimai už papildomą mokestį.
Viskas įskaičiuota (soft) – pusryčiai, pietūs, vakarienė ir viešbučio administracijos nuožiūra nustatytu laiku parinkti gėrimai.
Viskas įskaičiuota (All Inclusive) – viskas įskaičiuota: pusryčiai, pietūs ir vakarienė, gaivieji ir alkoholiniai vietinės gamybos gėrimai (dažniausiai nuo 10 val. iki 22 val.). Kuriuose viešbučio baruose galima užsisakyti alkoholinių gėrimų, nustato viešbučio administracija savo nuožiūra. Kai kuriuose viešbučiuose kava, ledai, šviežiai spaustos sultys gali būti už papildomą mokestį.
Pastaba: kiekvienas viešbutis, teikiantis „Viskas įskaičiuota“ paslaugas, pats savarankiškai sprendžia, kokios paslaugos į tai įeina. Dėl viešbučio teikiamo „Viskas įskaičiuota“ paslaugų tikslaus aprašo galima kreiptis į viešbučio administraciją.
Pagal sistemas „Viskas įskaičiuota“ visi gėrimai patiekiami tik kiekiais, skirtas vienkartiniam vartojimui (stiklinėse). Jei norima su savimi pasiimti butelį vyno ar pan., reikia sumokėti papildomai. Įprastai pusryčiai, pietūs ir vakarienė yra patiekiami „buffet“ arba kitaip vadinamo švediško stalo principu, o kartais gali būti patiekiama ir „a la carte“ porcijomis.
Švediškas stalas – tai maisto (dažnai ir gėrimų) pateikimo būdas, kai svečiai patys įsideda maistą, įsipila šaltus ir karštus gėrimus. Priklausomai nuo gyventojų skaičiaus viešbutyje (dažniausiai sezono pradžioje ir pabaigoje), švediškas stalas gali būti pakeistas kitu aptarnavimo būdu, pvz., maistas gali būti dalinamas porcijomis.
A la carte – maistas pateikiamas restorane pagal meniu. Dažniausiai viešbučiuose, turinčiuose „a la carte“ restoranus, vakarienei vietą reikia užsisakyti iš anksto (bent prieš 1 dieną). Laikotarpį, prieš kurį būtina užsisakyti vietą, nustato viešbučio administracija. Pagal viešbučio administracijos nustatytas taisykles, „a la carte“ restorane maitinimas gali būti įskaičiuotas į kainą (pvz., viena vakarienė viešnagės viešbutyje metu arba už papildomą mokestį).
Maitinimo suteikimo tvarką bei valgiaraštį nustato viešbučio administracija. Jeigu iš viešbučio išvykstate anksti ryte arba grįžtate vėlai vakare, dėl ankstyvų pusryčių ar vėlyvos vakarienės (atskirais atvejais – už papildomą mokestį) prašome kreiptis tiesiogiai į viešbučio administraciją. Jų paruošimo tvarka bei valgiaraštis nustatomas viešbučio administracijos nuožiūra. Aukštesnės kategorijos viešbučiuose vakarienės metu draudžiama avėti šlepetes, vilkėti paplūdimio aprangą, vyrams privaloma vilkėti kelnes.

Oro kondicionieriai

Viešbučiuose kondicionieriai paprastai veikia pagal viešbučio administracijos nustatytus grafikus, priklausomai nuo oro sąlygų, sezoniškumo ir pan. Pažymėtina, kad oro kondicionierius gali veikti tik tam tikru viešbučio administracijos nustatytu laiku. Periodu, kai oro kondicionieriai viešbutyje neveikia, turistams pageidaujant ir esant galimybei, už viešbučio nustatyto dydžio priemoką oro kondicionieriai gali būti įjungiami. Viešbučių kondicionieriai gali būti dviejų tipų: centriniai ir vietiniai. Centriniai oro kondicionieriai paprastai veikia nustatytu sezonu (sezono pradžioje ir pabaigoje jie išjungiami arba gali būti įjungiami už papildomą mokestį). Centrinių kondicionierių darbo laiką taip pat nustato viešbučio administracija - jie veikia arba visą parą, arba įjungiami nustatytu laiku kelioms valandoms per dieną ar naktį. Vietiniai kondicionieriai yra įjungiami ir reguliuojami kambaryje individualiai. Paprastai turistams nebūnant kambaryje ir centriniai, ir vietiniai oro kondicionieriai automatiškai išsijungia.

Gydytojo paslaugos

Vykstant į kelionę rekomenduojama draustis sveikatos draudimu bei atidžiai susipažinti su draudimo polise pateiktomis taisyklėmis. Nutikus draudiminiam įvykiui, skambinkite telefonais, kurie nurodyti Jūsų draudimo polise ir vykdykite jų nurodymus (draudimo bendrovė nukreipia į gydymo įstaigą su kuria bendradarbiauja). Apie įvykį informuokite “Coral Travel Lithuania” atstovą.
Jeigu kreipsitės į viešbučio registratūrą, būtina žinoti, kad viešbučio gydytojo paslaugos – mokamos. Atgauti pinigus iš draudimo kompanijos galėsite tik tuo atveju, jei pasiimsite visus gydytojo už suteiktas paslaugas išduotus išrašus ir kitus dokumentus (sąlygos nurodomos draudimo polise) – mokėjimo kvitą, ligos diagnozės išrašą, patvirtintą gydytojo antspaudu, parašu bei parašytą ant firminio gydytojo kabineto blanko

Saugumas kelionės metu

Visiems turistams rekomenduojame kelionės metu imtis visų būtinų saugumo priemonių savo turto apsaugojimui nuo vagysčių – kelionės metu būti budriems ir atidiems ir, be kita ko, drausti savo kelionę, taip pat ir įsigyjant bagažo draudimą. Patariame visuomet išsinuomoti viešbučio seifą ir laikyti jame pasą, pinigus ir kitus vertingus daiktus. Kambaryje paliekamus vertingus daiktus taip pat rekomenduojame laikyti rakinamuose lagaminuose ar kelioniniuose krepšiuose. Pagal daugelio šalių teisinę sistemą, viešbutis neatsako už kambaryje paliktus vertingus daiktus.
Turistams, vykstantiems į ekskursijas, rekomenduojame nepalikti autobuse savo daiktų, nes įprastai nei pervežimą vykdantis subjektas, nei kelionių organizatorius neatsako už autobuse be priežiūros paliktus daiktus. Ekskursijų metu prašome vertingus daiktus, dokumentus bei pinigus laikyti prie savęs, atidžiai juos saugoti, ypač didelio susibūrimo vietose, nepalikti daiktų be priežiūros.

Įvykus vagystei, prašome nedelsiant apie tai pranešti kelionių organizatoriaus atstovui, draudimo kompanijai draudimo polise nurodytu telefono numeriu (jeigu esate apsidraudę) bei kreiptis į policiją.

Pretenzijos

Jeigu, kelionės metu, Jūs manote, kad sutartyje nurodytos paslaugos nesuteikiamos arba suteikiamos netinkamai, pretenzijos be nepagrįsto delsimo turi būti pareiškiamos organizatoriaus atstovui kreipiantis kelionės dokumentuose nurodytu numeriu atsižvelgiant į šalį kurioje ilsitės. Jam nesiėmus veiksmų, pretenziją turite pateikti raštu ar patvarioje laikmenoje kelionės vadovui, kelionių organizatoriaus vietiniam atstovui, kontaktiniam centui ar kitai tarnybai, o jei šių nėra,- kelionių organizatoriui. Mes tikime, kad vietoje galima greičiau išspręsti ir pašalinti iškilusius nesklandumus.
Jeigu kelionės metu nesklandumai nebuvo išspręsti, grįžus galite pareikšti pretenziją raštu kelionių organizatoriui siunčiant laišku į „Coral Travel Lithuania“ biurą Vilniuje arba el. paštu: info@coraltravel.lt.
Kartu su pretenzija pateikite pasirašytų kelionės dokumentų ir turizmo paslaugų teikimo sutarties kopijas ir kitus turimus dokumentus ir / ar įrodinėjimo priemones, pagrindžiančias pretenzijos pagrįstumą. Jei pretenzija pateikiama el. paštu, pretenzijoje turi būti nurodyta pretenziją teikiančio asmens (-ų) kontaktinė informacija, be to, pretenzija turi būti pasirašyta ir nuskenuota arba patvirtinta elektroniniu parašu. Elektroniniame laiške turi būti prisegti turimi priedai. Kelionių organizatoriui gavus pretenziją, tačiau su formos ar turinio trūkumais (nepasirašytą, paduota neįgalioto asmens, nepridėjus poziciją pagrindžiančių įrodinėjimo priemonių ar pan.), kelionių organizatorius turi teisę paprašyti turistų pateikti pretenzijos išnagrinėjimui reikalingas įrodinėjimo priemones arba ištaisyti kitus trūkumus. Esant tokiai situacijai, terminas motyvuoto rašytinio atsakymo pateikimui skaičiuojamas nuo nurodytų dokumentų ir/arba formos trūkumų ištaisymo gavimo dienos. Kelionės organizatorius privalo raštu arba elektroniniu paštu atsakyti į pretenzijas per 14 kalendorinių dienų nuo pretenzijų gavimo dienos. Kelionių organizatorius turi teisę pratęsti pretenzijos nagrinėjimo terminą, bet ne ilgiau kaip 14 dienų, jei dėl objektyvių priežasčių negali pateikti motyvuoto rašytinio atsakymo į pretenziją, kadangi nėra gavęs pagrįstam rašytiniam atsakymui reikalingos faktinių paslaugų teikėjų ar trečiųjų asmenų pozicijos ir/ar įrodinėjimo priemonių. Apie tai turistai informuojami patvariosios laikmenos forma.
Ginčai dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo ne teisme nagrinėjami Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo nustatyta tvarka Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje, adresu Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, el. p. tarnyba@vvtat.lt, faks. (8 5) 279 1466, interneto svetainė www.vvtat.lt. Elektroniniu būdu prašymą galima pateikti per EGS platformą www.ec.europa.eu/odr/. Turisto kreipimasis į vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją neatima iš turisto teisės kreiptis į bendrosios kompetencijos teismą Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka su prašymu nagrinėti ginčą iš esmės.

MŪSŲ REKVIZITAI:
UAB „Coral Travel Lithuania“
Įmonės kodas 305643868
Konstitucijos pr. 26, LT-08105 Vilnius
www.coraltravel.lt
Tel. +37052747474, el. paštas: info@coraltravel.lt
Dėkojame, kad renkatės mus kaip savo atostogų partnerius.
Linkime malonaus poilsio!