Mielas keliautojau,
Žemiau pateikta informacija padės išsirinkti Jūsų poreikius atitinkantį viešbutį bei kambarį, susipažinti su siūlomu maitinimu viešbučiuose, papildomomis paslaugomis bei suteiks svarbios informacijos apie skrydį.
Informacija apie COVID-19
Informuojame, kad siekdami apsaugoti turistus, turizmo paslaugų teikėjai gali apriboti ar pakeisti teikiamų paslaugų pobūdį ir apimtis. Pavyzdžiui, skrydžio metu, pervežimo iš/į viešbutį ar ekskursijų metu, apgyvendinimo paslaugų teikimo metu, gali būti pakeistos sėdimos vietos užtikrinant saugaus atstumo laikymąsi, nustatomas reikalavimas dėvėti kaukes, neteikiamos tam tikros paslaugos apgyvendinimo vietose, ribojami/kontroliuojami turistų srautai, matuojama temperatūra. Pažymėtina, kad turistai turi laikytis nurodymų ir prisiimti visas galimas atsisakymo laikytis duotų nurodymų rizikas ir neigiamas pasekmes.
Kelionės dokumentai
Vykstant į kelionę turistas privalo turėti šiuos dokumentus: galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kelionės bilietus, vizą, draudimo polisą ir/ar kitus dokumentus, kurie būtini atitinkamos kelionės metu. Kelionių organizatorius „Coral Travel Lithuania“ neprisiima atsakomybės už turistus, kuriems nebus leista vykti į kelionę dėl ne nuo organizatoriaus priklausančių aplinkybių. Daugiau informacijos apie vizas ir pasus rasite čia. (hyperlink to Vizos ir pasai)
Skrydžio laikas
Turizmo paslaugų teikimo sutartyje ir kelionės dokumentuose (lėktuvo biliete) nurodyti preliminarūs skrydžio laikai kurie gali keistis. Todėl prieš kiekvieną kelionę, likus ne mažiau nei 24 val. iki išvykimo, būtinai pasitikslinkite skrydžio laikus. Vykdami iš Lietuvos, šią informaciją galite gauti Jums kelionę/skrydžio bilietą pardavusioje kelionių agentūroje, kelionių organizatoriaus interneto svetainėje www.coraltravel.lt arba oro uosto, iš kurio numatytas išvykimas, interneto svetainėje. Pasitikslinti skrydžio laikus reikia ir grįžtant iš atostogų. Informaciją apie grįžimo į Lietuvą laiką rasite pasiteiravę viešbučio registratūroje skrydžio dienos išvakarėse, detalią informaciją pateiks mūsų atstovai, informacinio susitikimo metu.
Registracija oro uoste
Turistai į oro uostą turi atvykti ne vėliau kaip 2 valandas iki skrydžio, kad liktų pakankamai
laiko visiems registracijos formalumams sutvarkyti. Užregistravus bagažą, išduodama įlaipinimo
kortelė su priskirtomis sėdimomis vietomis lėktuve. Taip pat gali būti patikrintas Jūsų rankinis
bagažas.
Kelionių organizatorius „Coral Travel Lithuania“ neprisiima atsakomybės, jeigu klientas ne dėl
kelionių organizatoriaus kaltės pavėluoja arba neatvyksta į oro uostą. Atkreipiame dėmesį, kad
aviakompanija turi teisę atsisakyti priimti skristi keleivį, jei keleivio protinė ar fizinė
būsena, įskaitant apsvaigimą nuo alkoholio ar narkotikų, gali kelti pavojų jam pačiam, kitiems
keleiviams, įgulai ar turtui, taip pat kitais aviakompanijos vežimo taisyklėse nurodytais
pagrindais. Prašome orlaivyje elgtis atsakingai ir laikytis aviacijos saugos reikalavimų.
Įspėjame, jog už elgesio orlaivyje taisyklių pažeidimus įstatymai numato administracinę
atsakomybę, o oro vežėjo ar kelionių organizatoriaus patiriamus nuostolius privalo atlyginti
žalą padaręs keleivis.
Draudimo informacija
Prieš išvykstant į kelionę prašome pasirūpinti Jūsų ir Jūsų šeimos saugumu. Kelionių organizatorius rekomenduoja įsigyti medicininių išlaidų draudimą, kuris atlygina užsienyje suteiktos būtinosios medicininės pagalbos bei repatriacijos išlaidas. Bei susipažinti su kitomis draudimo rūšimis, kaip neįvykusios kelionės draudimas, kelionės jungties praradimo draudimas, draudimas nuo nelaimingų atsitikimų, kitus draudimus. Rekomenduojame išnagrinėti draudimo sąlygas bei išimtis ir įsigyti Jūsų poreikius atitinkantį draudimą.
Vaikų kelionės
Vykstant į kelionę su nepilnamečiais vaikais reikia laikytis Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2002 m. vasario 28 d. nutarimu Nr. 302 patvirtinto Vaiko laikino išvykimo į užsienio valstybes,
nepriklausančias Šengeno erdvei, tvarkos aprašo reikalavimų. Nepilnametis vaikas, vykstantis į
kelionę, privalo turėti galiojantį pasą arba asmens tapatybės kortelę ir kitus kelionės
dokumentus.
Į Šengeno erdvei priklausančias valstybes nepilnametis gali išvykti vienas, t.y. nelydimas tėvų
arba vieno iš tėvų. Tokiu atveju jam būtina turėti galiojantį pasą arba asmens tapatybės
kortelę.
Jeigu nepilnametis vaikas vyksta vienas ar su jį lydinčiu asmeniu į Šengeno erdvei
nepriklausančias valstybes, Lietuvos pasienio kontrolės punkto pareigūnams turi būti pateikiamas
bent vieno iš tėvų arba globėjo (rūpintojo) sutikimas ir šio sutikimo kopija. Sutikime parašo
tikrumas turi būti paliudytas notaro arba Lietuvos diplomatinės atstovybės ar konsulinės
įstaigos pareigūno, arba seniūno. Nepilnamečiui vaikui išvykstant su jį lydinčiu asmeniu,
sutikime turi būti nurodyti vaiką lydinčio asmens ir vaiko duomenys: vardas, pavardė, gimimo
data arba asmens kodas, Lietuvos Respublikos piliečio paso dokumento duomenys (numeris, kas ir
kada išdavė), galiojimo laikas. Tuo atveju, kai vaiko pavardė nesutampa su vieno iš tėvų, su
kuriuo jis išvyksta į užsienio valstybę, nepriklausančią Šengeno erdvei, pavarde, Valstybės
sienos apsaugos tarnybos pareigūnams pareikalavus, turi būti pateikiamas vaiko gimimo liudijimas
(originalas arba notaro patvirtinta kopija).
Daugiau informacijos apie vaikų išvykimo į užsienį sąlygas galite rasti Valstybės sienos
apsaugos tarnybos interneto svetainėje www.pasienis.lt.
Skrydis neštumo metu
Jei nėštumas nėra komplikuotas, kelionė oru besilaukiant yra saugi ir nesukelia jokių rūpesčių. Tačiau, prieš užsisakant kelionę, visoms besilaukiančiosioms patartina pasitarti su gydytoju. Dėl nėščių moterų saugumo ir patogumo skrendant nustatyti šie reikalavimai: Bendru atveju leidžiama keliauti be medicininės pažymos: 0 – 31 savaičių vienavaisis nėštumas / 0 – 27 savaitės daugiavaisis nėštumas; Prašoma pateikti medicininę pažymą: 32 -35 savaičių vienavaisis nėštumas / 28 – 32 savaitės daugiavaisis nėštumas; Keliauti neleidžiama: nuo 36 savaičių vienavaisis nėštumas / 33 savaitės daugiavaisis nėštumas. Saugumo sumetimais nėščioms moterims, neturinčioms pažymos apie nėštumą ar gydytojo pažymos, kurioje nurodytas nėštumo laikotarpis, gali būti neleista lipti į lėktuvą, jei skrydžių bendrovės darbuotojas abejoja, ar besilaukianti keleivė galės saugiai skristi ir jai nebus būtina papildoma priežiūra.
Medicininė pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 savaitės iki numatyto skrydžio ir joje turi būti ši informacija:
Medicininėje pažymoje pateikta informacija turi būti lengvai suprantama ir parašyta anglų kalba. Pažyma yra laisvos formos, kurią naudoja medicinos įstaiga. Po 28-osios nėštumo savaitės keleivis prisiima visą atsakomybę už bet kokias pasekmes skrydžio metu. Moterims pirmąsias 7 dienas po gimdymo kelionės oru yra draudžiamos. Aviakompanijų nėščiųjų moterų skraidinimo taisyklės yra individualios ir gali skirtis nuo čia aprašytų. Kiekvienu individualiu atveju, prieš perkant kelionę, rekomenduotina apie jas pasidomėti pas savo kelionių agentą.
Skrydis su kūdikiu
Kūdikiais yra laikomi vaikai, kurie skrydžio dieną yra jaunesni nei 2 metų amžiaus. Kūdikiams atskira vieta neskiriama, lėktuve jie gali skristi ant suaugusiojo kelių. Kartu su suaugusiuoju gali keliauti ne daugiau kaip vienas kūdikis. Maksimalus kūdikių skaičius lėktuve yra ribotas ir priklauso nuo standartinio deguonies kaukių, kūdikių gelbėjimosi liemenių bei kūdikio diržų kiekio. Sėdėjimas su kūdikiu galimas tik specialiose vietose bei su asmeniu, vyresniu nei 16 metų, naudojant specialų kūdikio diržą. Kūdikiui, kuriam kelionės metu sukako du metai turi pirkti atskirą vaiko bilietą su atskira sėdėjimo vieta. Su kūdikiais keliaujantys asmenys gali su savimi pasiimti pagrįstus skysčių kiekius (pvz., kūdikių maistą, gelį, pieną), tačiau nepamirškite, kad prie apsaugos kontrolės punkto apsaugos pareigūnas gali paprašyti šiuos skysčius parodyti. Kaip ir bet kuris kitas Keleivis, keliaujantis kūdikis turi turėti galiojantį tapatybę patvirtinantį ir kitus kelionės dokumentus. Kūdikiai negali turėti rankinio bagažo. Jie turi teisę gabenti vieną registruotą bagažą iki 10 kg ir vieną visiškai sulankstomą vežimėlį ar kūdikio kėdutę. Suaugusiojo keleivio bagažo leistinas svoris nesikeičia.
Riboto judėjimo asmenys
Judėjimo apribojimų turintys asmenys, kuriems kelionės lėktuvu metu, taip pat pervežimo iš/į viešbutį metu gali būti reikalinga speciali pagalba, dėl sėdėjimo vietų patvirtinimo privalo susisiekti ir susitarti su skrydį vykdančiu vežėju arba kelionių organizatoriumi prieš sudarant Organizuotos turistinės kelionės sutartį. Taip pat asmenys su specialiais poreikiais, širdies stimuliatoriais, kvėpavimo aparatais, širdies ligomis, besiruošiantys operacijoms ir pan. prieš sudarant Organizuotos turistinės kelionės sutartį, privalo pasitarti su medikais ir gauti jų leidimą ar rekomendacijas dėl kelionės, kartu įvertinant galimas rizikas jos metu. Neįspėjus apie sveikatos būklę ar galimas rizikas bei nesuderinus vežimo paslaugos su skrydį vykdančiu vežėju ar kelionių organizatoriumi, skrydį vykdantis vežėjas turi teisę atsisakyti tokį keleivį vežti, o turistas prisiima visas galimas tokio elgesio rizikas bei pasekmes. Keleiviai, negalintys pasirūpinti savimi skrydžio metu, gali keliauti tik lydimi sveiko suaugusiojo. Visi neįgalūs keleiviai privalo sėdėti įprastinėse lėktuvo kėdėse su statmenu atlošu. Skrydžio palydovams draudžiama padėti keleiviams valgyti ar asmens higienos reikalais. Jiems draudžiama kelti ir nešti keleivius.
Maitinimas skrydžio metu
Skrydžių metu maitinimas lėktuve į kainą neįskaičiuotas – užkandžius, gėrimus ir pan. galite užsisakyti skrydžio metu už papildomą mokestį iš meniu.
Bagažas
Leistinas nemokamo bagažo svoris priklauso nuo skrydį vykdančios aviakompanijos taisyklių ir yra
nurodomas kelionės dokumentuose. Daugiau informacijos apie registruotą bei rankinį bagažą galite
rasti oro vežėjo taisyklėse arba „Coral Travel Lithuania“ interneto svetainėje
www.coraltravel.lt, pasirinkus Jūsų skrydį vykdančią aviakompaniją. Jeigu registruojantis į
skrydį turite daugiau bagažo, nei leidžiama, reikia papildomai mokėti už kiekvieną viršsvorio
kilogramą. Įkainiai yra skelbiami interneto svetainėje www.coraltravel.lt, pasirinkite Jūsų
skrydį vykdančią aviakompaniją. Registruojamame bagaže neturėtų būti dužių daiktų, gendančių
produktų, pinigų, juvelyrinių dirbinių, vertybinių popierių, komercinių ir asmens dokumentų ir
pan. Į orlaivio saloną draudžiama įsinešti šaunamuosius ginklus, jų kopijas, durklus, peilius
(tarp jų – ir suvenyrinius), manikiūro rinkinius, žirkles, kitus smailius ar aštriabriaunius ir
pavojingus ar pavojingai atrodančius daiktus.
Jei registruotas bagažas pametamas, sunaikinamas, sugadinamas ar apgadinamas skrydžio metu,
pretenzijos pateikiamos vežėjui raštu ne vėliau kaip per 7 dienas nuo registruotojo bagažo
gavimo dienos arba nuo tos dienos, kai bagažas turėjo būti gautas. Užpildyta forma „Property
Irregularity Report“ (PIR) pateikiama aviakompanijos atstovybės adresu. Jei bagažas pristatomas
vėliau, nei buvo numatyta, pretenzijos oro vežėjui pateikiamos raštu ne vėliau kaip per 21 dieną
nuo registruotojo bagažo gavimo dienos. Oro vežėjo patvirtintose taisyklėse gali būti nustatyta
kitų pretenzijų pateikimo terminų ir sąlygų. Tokiu atveju keleivis turi vadovautis oro vežėjo
taisyklėmis.
PIR formą rasite oro uostuose esančiame angl. „Lost and found“ skyriuje, neišeinant iš bagažo
atsiėmimo salės. Registruoti bagažo sugadinimą ar praradimą gali tik bagažo indentifikavimo
kortelės turėtojas. Oro vežėjo taisyklėse gali būti nustatyta, jog keleiviui nepateikus bagažo
identifikavimo kortelės, jo pretenzijos ir/ar prašymai nebus nagrinėjami.
Skysčiai rankiniame bagaže
Nuo 2006 m. lapkričio 6 d. visuose ES ir Norvegijos, Islandijos bei Šveicarijos oro uostuose įsigaliojo taisyklės, kuriose ribojamas pro saugumo patikros vietas įsinešamo skysčio kiekis. Taisyklės taikomos visiems keleiviams, vykstantiems iš ES oro uostų į visus paskirties oro uostus. Rankiniame bagaže leidžiama turėti tik nedidelius skysčių kiekius. Skysčiai turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 ml, induose. Šiuos indus turite įdėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 l, krepšelį; vienas krepšelis – vienam keleiviui.
Nestandartinis bagažas
Nestandartinis bagažas tai įvairi sporto įranga, slidinėjimo įranga, vandens sporto įranga, muzikos instrumentai, naminiai gyvūnai ir kt. Nestandartinio bagažo gabenimui taikomos specialios taisyklės ir atskiri mokesčiai. Norint gabenti nestandartinį bagažą (specialiąją įrangą) prašome iš anksto informuoti savo kelionių agentūrą. Susisiekus reikia pateikti informaciją apie norimo gabenti bagažo matmenis ir gauti patvirtinimą. Specialioji įranga turi būti tinkamai supakuota transportavimui. Aviakompanija gali atsisakyti gabenti specialiąją įrangą, jei ji nebus tinkamai supakuota.
Draudimai dėl gyvūnų / augalų įvežimo į Lietuvos Respubliką ir Europos Sąjungą
Į Lietuvos Respubliką ir kitas Europos Sąjungos šalis draudžiama įvežti šiuos gyvūnus, augalus ir gaminius iš jų: dramblio kaulą ir įvairius jo gaminius, šerių ir gyvūno kaulo dalių; tradicinės Rytų medicinos (kinų, indų, tailandiečių ir kt.) preparatus, kurių sudėtyje yra nurodomi nykstančių rūšių laukiniai gyvūnai ar augalai; suvenyrus ir kitokius gaminius iš jūrinių vėžlių kiautų ar mėsos, pavyzdžiui, galanteriją ar konservai; didžiųjų laukinių kačių (tigrų, liūtų, leopardų, europinių lūšių ir kitų), rudųjų lokių kailius ar kitus daiktus, pagamintus iš jų ar kitų šių gyvūnų kūno dalių. Kitus laukinius gyvūnus ar augalus, jų dalis ar gaminius leidžiama įvežti/išvežti tik pateikiant CITES leidimą muitinės pareigūnui (net jeigu pirkinys įsigytas oficialioje prekybos vietoje). Leidimo nereikalaujama pateikti, kai įvežami/išvežami juodieji ikrai (ne daugiau kaip 250 g. vienam asmeniui), Cactaceae spp. stiebai (iš kaktusų pagaminti muzikos instrumentai, vadinamieji barškučiai) (ne daugiau kaip 3 vienetai vienam asmeniui). Jeigu aukščiau nurodyti objektai įvežami/išvežami pažeidžiant CITES konvencijos bei jos reikalavimus įgyvendinančio Tarybos Reglamento (EB) Nr. 338/97 dėl laukinės faunos ir floros rūšių apsaugos kontroliuojant jų prekybą reikalavimus, jie gali būti sulaikomi, grąžinami į šalį, iš kurios buvo atvežti, arba konfiskuojami. Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikoje CITES leidimus išduoda Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerija. Daugiau informacijos galite rasti Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijos interneto svetainėje www.am.lt, Lietuvos Respublikos Muitinės interneto svetainėje www.lrmuitine.lt, CITES konvencijos interneto svetainėje www.cites.org.Skiepai
Prieš išvykstant į kelionę rekomenduotina pasidomėti užkrečiamųjų ligų profilaktika poilsio šalyje. Vakcinacija yra viena efektyviausių profilaktikos priemonių nuo užkrečiamųjų ligų. Pasiskiepijus tik po tam tikro laiko susidaro pakankamas imunitetas. Šis laikotarpis priklauso nuo: kokios ligos skiepijama, kiek kartų reikia skiepyti, ar žmogus nuo šios ligos buvo skiepytas anksčiau. Todėl dėl skiepų į medikus reikia kreiptis likus 4-6 savaitėms iki kelionės. Skiepytis rekomenduojama atsižvelgiant į: kurią šalį keliaujama, kelionės trukmę, gyvenimo toje šalyje sąlygas, keliautojo amžių, sveikatos būklę, ankstesnius skiepijimus, skiepų kainą. Informaciją apie skiepus keliautojams ir profilaktinį skiepijimą, keliaujant į konkrečią valstybę, galite rasti Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centro pateiktose rekomendacijose interneto svetainėje http://www.ulac.lt/keliautojams.
Oro vežėjo atsakomybė
Vežimas oru vykdomas vadovaujantis oro vežėjo taisyklėmis, su kuriomis galite susipažinti skrydį vykdančios aviakompanijos interneto svetainėje.
Oro vežėjai, kuriems taikomas veiklos apribojimas
Europos Sąjungos valstybių narių civilinės aviacijos institucijos tikrina aviakompanijų, vykdančių skrydžius į Sąjungos oro uostus ir iš jų, orlaivius. Į Bendrijos sąrašą yra įtrauktos oro linijos, kurios neatitinka būtinų techninių reikalavimų, nustatytų pagal galiojančius tarptautinius saugos standartus.
Pervežimo paslauga
Kelionių organizatorius „Coral Travel Lithuania“ teikia pervežimo paslaugą maršrutu: oro uostas
- viešbutis bei/ar viešbutis - oro uostas. Turistai gali įsigyti grupinio pervežimo paslaugą
(pervežimas autobusu, pagal nustatytą turistų paskirstymo po viešbučius (grįžimo atveju –
surinkimo iš viešbučių) maršrutą) arba individualaus pervežimo paslaugą (autobusu, mini autobusu
arba lengvuoju automobiliu).
Prieš skrydį, grįžimo atveju, ne vėliau kaip likus 24 val., privalu pasitikrinti išvykimo iš
viešbučio į oro uostą laiką ir datą. Šią informaciją rasite skelbimų lentoje arba susisiekus su
organizatoriaus atstovu.
Atstovai poilsio šalyje
Atvykus į poilsio šalį Jus pasitiks organizatoriaus atstovai, kurie nukreips į autobusą, laukiantį pervežti į pasirinktą viešbutį. Oro uoste arba pervežimo metu Jums bus suteikta pirminė informacija apie viešbutyje laukiantį informacinį susitikimą su mūsų atstovais, kurio metu būsite supažindinti su viešbučio infrastruktūra, mokamomis/nemokamomis paslaugomis. Taip pat bus suteikta informacija apie poilsio šalį, galimas pažintines bei pramogines ekskursijas. Rekomenduojame nepraleisti susitikimo su atstovu, norint išvengti nesusipratimų viso poilsio metu. Išvykimo dieną organizatoriaus atstovas palydės Jus iki oro uosto.
Ekskursijos
Mūsų atstovai informacinio susitikimo metu suteiks informaciją apie galimą laisvalaikio praleidimo pobūdį bei pasiūlys siūlomas ekskursijas poilsio šalyje. Taip pat suteiks visą aktualią informaciją apie siūlomų ekskursijų trukmę, programą bei kainas. Visas ekskursijas organizuoja „Coral Travel Lithuania“ partneriai poilsio šalyje, priklausomai nuo šalies, į kurią vykstate. Kelionių organizatorius „Coral Travel Lithuania“ turistinių ekskursijų užsienyje neorganizuoja ir už jų eigą neatsako. Siūlome turistams aktyviai domėtis ir būti atidiems pasirenkant ekskursijas bei jas teikiančius subjektus.
Viešbučių kategorijos
Kiekvienoje šalyje viešbučiai yra klasifikuojami pagal tos šalies nustatytus tam tikrus
standartus bei kriterijus. Dažniausiai skiriamos penkios viešbučių kategorijos (žymima
simboliais nuo vieno iki penkių).
Interneto svetainėje www.coraltravel.lt pateiktuose aprašymuose rasite oficialią viešbučio
kategoriją (angl. local category) – nurodoma pagal šalyse galiojančią oficialią klasifikavimo
sistemą (žym. viešbučio oficiali kategorija šalyje). Atkreipkite dėmesį, kad kiekviena šalis
viešbučiams suteikia tam tikras kategorijas (žvaigždutes, raktus, kategorijos raides) pagal
šalies kompetentingos valstybės institucijos nustatytus kriterijus. Jeigu viešbutis neturi
oficialios kategorijos šalyje, svetainėje pateiktuose aprašymuose, bei Organizuotos turistinės
kelionės sutartyje nurodoma, kad viešbutis – nekategorizuotas. Kelionių organizatorius Jūsų
patogumui papildomai pateikia savo subjektyvią nuomonę/vertinimą dėl viešbučio kategorijos (žym.
subjektyvus organizatoriaus vertinimas), atsižvelgdami į viešbučio būklę, teritorijos dydį,
teikiamų paslaugų kiekį, aptarnavimą, turistų atsiliepimus ir kitą informaciją.
Renkantis atostogų šalį, viešbutį bei kambario tipą, prašome Jūsų surinkti kuo daugiau
informacijos tiek iš Jūsų kelionių agento, tiek iš keliautojų atsiliepimų bei vertinimų
internete.
Viešbučio para
Viešbučio paros laiko skaičiavimas tiesiogiai priklauso nuo viešbučio administracijos sprendimo. Įsiregistravimo į viešbutį laikas gali būti nuo 14 iki 18 val. Išvykstant, kitaip tariant, atlaisvinti viešbučio numerį bei apmokėti sąskaitas Jūs turite iki 10–12 valandos. Ši tvarka galioja nepriklausomai nuo to, kad Jūsų atvykimo į viešbutį laikas yra ankstesnis nei laikotarpis nuo 14 iki 18 val., o išvykimo iš jo vėlesnis nei nuo 10 iki 12 val. Esant galimybei, išvykimo iš numerio laikas gali būti pratęstas, tačiau už tai įprastai turistui savarankiškai reikia sumokėti viešbučio administracijos nustatytą papildomą mokestį, dėl kurio turite teirautis iš anksto viešbučio registratūroje.
Apgyvendinimas
Atvykimo dieną turistai apgyvendinami viešbučio administracijos nuožiūra laisvuose užsakyto tipo
kambariuose. Svečiai apgyvendinami kambariuose su vaizdu į jūros pusę, sodo ar baseino, jeigu
yra sumokėję arba norėtų sumokėti papildomą priemoką – priešingu atveju, tik esant
galimybei.
Prašymai gyventi konkrečiuose kambariuose, pavyzdžiui, su viena dvigule ar dviem viengulėmis
lovomis, šalia esančiuose kambariuose, konkrečiame viešbučio korpuse/aukšte ir pan., laikomi
papildomais turisto pageidavimais, kurie neįpareigoja kelionių organizatoriaus ir viešbučio. Jie
yra tenkinami tik esant galimybei.
Norime atkreipti Jūsų dėmesį, kad interneto svetainėje www.coraltravel.lt viešbučių aprašymuose
pateiktos viešbučio kambario nuotraukos yra tik pavyzdinės. Tai reiškia, kad ne kiekvienas šio
viešbučio kambarys atrodo lygiai taip pat kaip pavaizduota nuotraukose (gali skirtis kambario
interjeras, dydis, išplanavimas ir kita).
Viešbučiuose gali būti standartiniai dviviečiai arba vienviečiai kambariai, apartamentai
(numeris, kuriame yra atskirta svetainė ir miegamojo dalis, gali būti įrengta virtuvėlė),
studijos (vieno kambario numeris su nedideliu prieškambariu su ar be įrengtos virtuvėlės) ir kt.
Tas pats kambario tipas skirtinguose viešbučiuose gali skirtis, konkrečią informaciją apie
kambario tipus rasite interneto svetainėje www.coraltravel.lt. Atkreipiame dėmesį, kad
kambariuose ar apartamentuose, kuriuos sudaro kelios erdvės (pvz. miegamasis ir svetainė),
atskiros erdvės ne visada yra atskirtos pertvaromis ir durimis. Viešbučių aprašyme nurodytas
kambarių plotas apima miegamąjį kambarį, vonios kambarį bei, jei numeryje yra, balkoną ar
terasą.
Dviviečiame viešbučio kambaryje, priklausomai nuo viešbučio interjero, gali būti viena dvigulė
arba dvi atskiros lovos. Turistui užsisakius vietą trečiam ar ketvirtam asmeniui standartiniame
dviviečiame numeryje viešbučio administracijos nuožiūra pastatoma papildoma miegojimui skirta
priemonė (pavyzdžiui, sulankstoma lova, sofa ar fotelis), kurioje miegojimo komforto lygis gali
būti žemesnis nei įprastos standartinės lovos, nes ji gali būti siauresnė ir/ar trumpesnė nei
įprasta standartinė lova.
Registracijos viešbutyje metu gali būti reikalaujama sumokėti kurorto mokestį, kurio dydį
nustato kompetentingos atitinkamo kurorto savivaldybės institucijos. Kai kuriuose viešbučiuose,
apartamentuose ar studijose gali būti prašoma palikti administracijos nustatyto dydžio užstatą
(kreditine kortele arba grynaisiais pinigais, priklausomai nuo viešbučio nustatytų taisyklių),
kuris grąžinamas išvykimo dieną, jei nėra padaryta žalos viešbučio, apartamentų ar studijos
inventoriui.
Kurorto mokesčiai
Tam tikrose šalyse yra įvestas kurorto mokestis, kuris nėra įskaičiuotas į apgyvendinimo kainą ir mokamas papildomai viešbučio registratūroje. Kurorto mokestis dažniausiai skaičiuojamas asmeniui arba numeriui, kambariui (parai) ir yra mokamas vietoje, įsiregistravimo ar išsiregistravimo iš viešbučio ar apartamentų metu.
Orientaciniai šio mokesčio dydžiai skirtingose šalyse*:
JAEMokesčio dydis parai (mokama už viešbučio kambarį):
Mokesčio dydis parai (mokama už asmenį):
Nuo 7.7 MAD iki 49.50 MAD (apie 1 - 5 EUR).
GRAIKIJAMokesčio dydis parai (mokama už viešbučio numerį):
Mokesčio dydis parai pagal amžių (mokama už asmenį):
Mokestis mokamas vietoje šiuose viešbučiuose:
• CARINE HOTEL DELFIN (ex.Iberostar Bijela Delfin)
• CARINE HOTEL KUMBOR (ex. Iberostar Selection Kumbor)
• CARINE HOTEL PARK (ex. Iberostar Bijela Park)
• CALIFORNIA
• DUKLEY
• DVOR KORNIC
• HARMONY
• HOTEL ACD WELLNESS & SPA
• HOTEL FAGUS
• HOTEL IBEROSTAR HERCEG NOVI (ex. Hotel Iberostar)
• HOTEL KADMO
• HOTEL LUSSO MARE
• HOTEL MILLENNIUM
• HOTEL RIVA
• HOTEL TWELVE
• INFINITY BY DUKLEY
• MOMENTUM
• TATE
• VILLA VELZON
* Šalys turi teisę keisti kurorto mokesčio dydį be išankstinio informavimo. Coral Travel Lithuania neatsako už šalių valstybinių institucijų priimamus sprendimus.
Viešbučio kambarių tipai
Viešbučių numeriai būna skirtingi, pagrindiniai jų parametrai nusakomi specialiais trumpiniais: Dvivietis (DBL) – dvivietis numeris su viena dviviete lova arba su dviem atskiromis vienvietėmis lovomis. Dvivietis su viena arba dviem papildomomis lovomis (DBL+EXB) – dvivietis numeris su viena dviviete (arba dviem vienvietėmis) ir viena (arba dviem) papildoma vienviete lova (tai gali būti sulankstoma lovelė, sofa, sulankstomas fotelis-lova ar kita miegojimui skirta priemonė). Papildoma lova dažniausiai būna mažesnė / siauresnė. Vienvietis (SGL) – vienvietis numeris. Dažniausiai tai įprastas dvivietis numeris su dviem atskiromis lovomis arba viena didele lova, tik jame apgyvendinamas vienas žmogus. Visuomet kainuoja brangiau nei viena vieta DBL numeryje.
Viešbučio kambarių kategorijos
Vaizdas pro viešbučio kambario langą
Vaizdas į jūrą – tai viešbučio kambarys su vaizdu į jūrą. Atkreipkite dėmesį į tai,
kad vaizdas gali būti tiesioginis arba šoninis (dalinis), kai viešbutis stovi šonu į jūrą ir
jūra matoma tik išėjus į balkoną ar žvilgtelėjus šonu pro langą. Numeris su vaizdu į jūrą
įprastai yra už papildomą mokestį.
Šoninis vaizdas į jūrą – tai viešbučio kambarys su vaizdu į jūros pusę. Dažnai tokio
tipo numeriuose tiesioginio vaizdo į jūrą nėra, jį gali užstoti pastatai ar augmenija.
Vaizdas į sodą – tai viešbučio kambarys su vaizdu į sodą arba viešbučio teritoriją su
augmenija. Atkreipkite dėmesį į tai, kad pro kambario langą gali matytis gatvė, kartais
viešbučio administracija, taip įvardina numerius su vaizdu į priešingą nuo jūros
pusės.
Vaizdas į kalnus – tai viešbučio kambarys su vaizdu į kalnus. Atkreipkite dėmesį į
tai, kad pro langus gali matytis tik kalnų kontūrai, tiesioginio vaizdo į kalnus gali
nebūti. Numeris gali kainuoti pigiau nei kambarys su vaizdu į jūrą ir dažniausiai pigiau nei
su vaizdu į sodą.
Vaizdas į baseiną – tai viešbučio kambarys su vaizdu į baseiną.
Vaizdas į gatvę – tai viešbučio kambarys su vaizdu į gatvę arba kiemą.
Maitinimo tipai
Viešbučiuose galimi šie maitinimo tipai:
Pusryčiai (BB) – pusryčiai, arbata, kava, vanduo – nemokamai.
Pusryčiai ir vakarienė (HB/Hafl Board) – pusryčiai ir vakarienė, nemokami gėrimai:
kava, arbata (arba kiti viešbučio administracijos siūlomi gaivieji gėrimai) pusryčių metu.
Vakarienės metu visi gėrimai(-) už papildomą mokestį.
Pusryčiai ir vakarienė Plus (HB+/Half Board Plius) – pusryčiai ir vakarienė.
Viešbutis savo nuožiūra gali teikti tam tikras papildomas paslaugas arba nuolaidas.
Dažniausiai vietinės gamybos alkoholiniai ir gaivieji gėrimai pusryčių ir vakarienės metu –
nemokamai.
Full Board (FB), pilnas maitinimas (3 kartai) – pusryčiai, nemokami gėrimai: kava,
arbata (arba kiti viešbučio administracijos siūlomi gaivieji gėrimai) pietūs ir vakarienė.
Pietų ir vakarienės metu visi gėrimai už papildomą mokestį.
Viskas įskaičiuota soft (AI soft) - pusryčiai, pietūs, vakarienė ir viešbučio
administracijos nuožiūra nustatytu laiku parinkti gėrimai.
Viskas įskaičiuota (Al/All Inclusive) – viskas įskaičiuota: pusryčiai, pietūs ir
vakarienė, gaivieji ir alkoholiniai vietinės gamybos gėrimai (dažniausiai nuo 10 val. iki 22
val.). Kuriuose viešbučio baruose galima užsisakyti alkoholinių gėrimų, nustato viešbučio
administracija savo nuožiūra. Kai kuriuose viešbučiuose kava, ledai, šviežiai spaustos
sultys gali būti už papildomą mokestį.
Ultra viskas įskaičiuota (UAI/Ultra All Inclusive) - Papildomai prie maitinimo tipo
„viskas įskaičiuota“ poilsiautojai gali gauti kai kuriuos, viešbučio administracijos
nustatytus, užsienio gamybos alkoholinius bei gaiviuosius gėrimus ir / arba papildomas
paslaugas.
Pastaba: kiekvienas viešbutis, teikiantis „Viskas įskaičiuota“ paslaugas, pats
savarankiškai sprendžia, kokios paslaugos į tai įeina. Dėl viešbučio teikiamo „Viskas
įskaičiuota“ paslaugų tikslaus aprašo galima kreiptis į viešbučio administraciją. Pagal
sistemas „Viskas įskaičiuota“ visi gėrimai patiekiami tik kiekiais, skirtas vienkartiniam
vartojimui (stiklinėse). Jei norima su savimi pasiimti butelį vyno ar pan., reikia sumokėti
papildomai. Įprastai pusryčiai, pietūs ir vakarienė yra patiekiami „buffet“ arba kitaip
vadinamo švediško stalo principu, o kartais gali būti patiekiama ir „a la carte“
porcijomis.
Švediškas stalas – tai maisto (dažnai ir gėrimų) pateikimo būdas, kai svečiai patys
įsideda maistą, įsipila šaltus ir karštus gėrimus. Priklausomai nuo gyventojų skaičiaus
viešbutyje (dažniausiai sezono pradžioje ir pabaigoje), švediškas stalas gali būti pakeistas
kitu aptarnavimo būdu, pvz., maistas gali būti dalinamas porcijomis.
A la carte – maistas pateikiamas restorane pagal meniu. Dažniausiai viešbučiuose,
turinčiuose „a la carte“ restoranus, vakarienei vietą reikia užsisakyti iš anksto (bent
prieš 1 dieną). Laikotarpį, prieš kurį būtina užsisakyti vietą, nustato viešbučio
administracija. Pagal viešbučio administracijos nustatytas taisykles, „a la carte“ restorane
maitinimas gali būti įskaičiuotas į kainą (pvz., viena vakarienė viešnagės viešbutyje metu
arba už papildomą mokestį). Maitinimo suteikimo tvarką bei valgiaraštį nustato viešbučio
administracija. Jeigu iš viešbučio išvykstate anksti ryte arba grįžtate vėlai vakare, dėl
ankstyvų pusryčių ar vėlyvos vakarienės (atskirais atvejais – už papildomą mokestį) prašome
kreiptis tiesiogiai į viešbučio administraciją. Jų paruošimo tvarka bei valgiaraštis
nustatomas viešbučio administracijos nuožiūra. Aukštesnės kategorijos viešbučiuose
vakarienės metu draudžiama avėti šlepetes, vilkėti paplūdimio aprangą, vyrams privaloma
vilkėti kelnes.
Oro kondicionieriai
Viešbučiuose kondicionieriai paprastai veikia pagal viešbučio administracijos nustatytus grafikus, priklausomai nuo oro sąlygų, sezoniškumo ir pan. Pažymėtina, kad oro kondicionierius gali veikti tik tam tikru viešbučio administracijos nustatytu laiku. Periodu, kai oro kondicionieriai viešbutyje neveikia, turistams pageidaujant ir esant galimybei, už viešbučio nustatyto dydžio priemoką oro kondicionieriai gali būti įjungiami. Viešbučių kondicionieriai gali būti dviejų tipų: centriniai ir vietiniai. Centriniai oro kondicionieriai paprastai veikia nustatytu sezonu (sezono pradžioje ir pabaigoje jie išjungiami arba gali būti įjungiami už papildomą mokestį). Centrinių kondicionierių darbo laiką taip pat nustato viešbučio administracija - jie veikia arba visą parą, arba įjungiami nustatytu laiku kelioms valandoms per dieną ar naktį. Vietiniai kondicionieriai yra įjungiami ir reguliuojami kambaryje individualiai. Paprastai turistams nebūnant kambaryje ir centriniai, ir vietiniai oro kondicionieriai automatiškai išsijungia.
Gydytojo paslaugos
Vykstant į kelionę rekomenduojama draustis sveikatos draudimu bei atidžiai susipažinti su
draudimo polise pateiktomis taisyklėmis. Nutikus draudiminiam įvykiui, skambinkite
telefonais, kurie nurodyti Jūsų draudimo polise ir vykdykite jų nurodymus (draudimo bendrovė
nukreipia į gydymo įstaigą su kuria bendradarbiauja). Apie įvykį informuokite “Coral Travel
Lithuania” atstovą.
Jeigu kreipsitės į viešbučio registratūrą, būtina žinoti, kad viešbučio gydytojo paslaugos –
mokamos. Atgauti pinigus iš draudimo kompanijos galėsite tik tuo atveju, jei pasiimsite
visus gydytojo už suteiktas paslaugas išduotus išrašus ir kitus dokumentus (sąlygos
nurodomos draudimo polise) – mokėjimo kvitą, ligos diagnozės išrašą, patvirtintą gydytojo
antspaudu, parašu bei parašytą ant firminio gydytojo kabineto blanko
Saugumas kelionės metu
Visiems turistams rekomenduojame kelionės metu imtis visų būtinų saugumo priemonių savo
turto apsaugojimui nuo vagysčių – kelionės metu būti budriems ir atidiems ir, be kita ko,
drausti savo kelionę, taip pat ir įsigyjant bagažo draudimą.
Patariame visuomet išsinuomoti viešbučio seifą ir laikyti jame pasą, pinigus ir kitus
vertingus daiktus. Kambaryje paliekamus vertingus daiktus taip pat rekomenduojame laikyti
rakinamuose lagaminuose ar kelioniniuose krepšiuose. Pagal daugelio šalių teisinę sistemą,
viešbutis neatsako už kambaryje paliktus vertingus daiktus.
Turistams, vykstantiems į ekskursijas, rekomenduojame nepalikti autobuse savo daiktų, nes
įprastai nei pervežimą vykdantis subjektas, nei kelionių organizatorius neatsako už autobuse
be priežiūros paliktus daiktus. Ekskursijų metu prašome vertingus daiktus, dokumentus bei
pinigus laikyti prie savęs, atidžiai juos saugoti, ypač didelio susibūrimo vietose,
nepalikti daiktų be priežiūros.
Įvykus vagystei, prašome nedelsiant apie tai pranešti kelionių organizatoriaus atstovui,
draudimo kompanijai draudimo polise nurodytu telefono numeriu (jeigu esate apsidraudę) bei
kreiptis į policiją.
Paslaugos viešbučiuose sezono pradžioje ir pabaigoje
Kai kurios paslaugos viešbučiuose gali būti neteikiamos priklausomai nuo oro sąlygų bei sezoniškumo. Pavyzdžiui, gali neveikti lauko baseinai, kai kurie lauko restoranai, barai, vandens kalneliai, gali vykti tvarkymo darbai, nevykti pramoginiai renginiai po atviru dangumi ir pan. Viešbučių administracija turi teisę savo nuožiūra keisti sutartyje numatytas sezono pradžios / pabaigos datas bei siūlomas paslaugas, jų kiekį, trukmę ir pan.
Pretenzijos
Jeigu, kelionės metu, Jūs manote, kad sutartyje nurodytos paslaugos nesuteikiamos arba
suteikiamos netinkamai, pretenzijos be nepagrįsto delsimo turi būti pareiškiamos
organizatoriaus atstovui kreipiantis kelionės dokumentuose nurodytu numeriu atsižvelgiant į
šalį kurioje ilsitės. Jam nesiėmus veiksmų, pretenziją turite pateikti raštu ar patvarioje
laikmenoje kelionės vadovui, kelionių organizatoriaus vietiniam atstovui, kontaktiniam
centui ar kitai tarnybai, o jei šių nėra,- kelionių organizatoriui. Mes tikime, kad vietoje
galima greičiau išspręsti ir pašalinti iškilusius nesklandumus.
Jeigu kelionės metu nesklandumai nebuvo išspręsti, grįžus galite pareikšti pretenziją raštu
kelionių organizatoriui siunčiant laišku į „Coral Travel Lithuania“ biurą Vilniuje arba el.
paštu: info@coraltravel.lt.
Kartu su pretenzija pateikite pasirašytų kelionės dokumentų ir turizmo paslaugų teikimo
sutarties kopijas ir kitus turimus dokumentus ir / ar įrodinėjimo priemones, pagrindžiančias
pretenzijos pagrįstumą. Jei pretenzija pateikiama el. paštu, pretenzijoje turi būti nurodyta
pretenziją teikiančio asmens (-ų) kontaktinė informacija, be to, pretenzija turi būti
pasirašyta ir nuskenuota arba patvirtinta elektroniniu parašu. Elektroniniame laiške turi
būti prisegti turimi priedai. Kelionių organizatoriui gavus pretenziją, tačiau su formos ar
turinio trūkumais (nepasirašytą, paduota neįgalioto asmens, nepridėjus poziciją
pagrindžiančių įrodinėjimo priemonių ar pan.), kelionių organizatorius turi teisę paprašyti
turistų pateikti pretenzijos išnagrinėjimui reikalingas įrodinėjimo priemones arba ištaisyti
kitus trūkumus. Esant tokiai situacijai, terminas motyvuoto rašytinio atsakymo pateikimui
skaičiuojamas nuo nurodytų dokumentų ir/arba formos trūkumų ištaisymo gavimo dienos.
Kelionės organizatorius privalo raštu arba elektroniniu paštu atsakyti į pretenzijas per 14
kalendorinių dienų nuo pretenzijų gavimo dienos. Kelionių organizatorius turi teisę pratęsti
pretenzijos nagrinėjimo terminą, bet ne ilgiau kaip 14 dienų, jei dėl objektyvių priežasčių
negali pateikti motyvuoto rašytinio atsakymo į pretenziją, kadangi nėra gavęs pagrįstam
rašytiniam atsakymui reikalingos faktinių paslaugų teikėjų ar trečiųjų asmenų pozicijos
ir/ar įrodinėjimo priemonių. Apie tai turistai informuojami patvariosios laikmenos forma.
Ginčai dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo ne teisme nagrinėjami Lietuvos
Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo nustatyta tvarka Valstybinėje vartotojų
teisių apsaugos tarnyboje, adresu Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, el. p. tarnyba@vvtat.lt,
faks. (8 5) 279 1466, interneto svetainė www.vvtat.lt. Elektroniniu būdu prašymą galima
pateikti per EGS platformą www.ec.europa.eu/odr/. Turisto kreipimasis į vartojimo ginčus
nagrinėjančią instituciją neatima iš turisto teisės kreiptis į bendrosios kompetencijos
teismą Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka su prašymu nagrinėti
ginčą iš esmės.
MŪSŲ REKVIZITAI:
UAB „Coral Travel Lithuania“
Įmonės kodas 305643868
Konstitucijos pr. 26, LT-08105 Vilnius
www.coraltravel.lt
Tel. +37052747474, el. paštas: info@coraltravel.lt
Dėkojame, kad renkatės mus kaip savo atostogų partnerius.
Linkime malonaus poilsio!